A legfrissebb Mugabe-interjú: ő is kitett magáért
Közzététel ideje | szeptember 29, 2009 | 25 hozzászólás | GaceTillerro
A CNN hírcsatorna nemrég indult műsorában a neves riporter, Christiane Amanpour interjúalanya a zimbabwei "örökifjú" államelnök, Robert Mugabe volt, aki rezzenéstelen arccal magyarázta meg a legnyilvánalóbb problémákat is. Sőt, minden hibáért a "nyugati hatalmakat" és a Zimbabwéra kivetett szankciókat hibáztatta, ahogy ő fogalmazott, az imperialista beavatkozás teszi tönkre országát. Szintén elég súlyos állítás volt, amikor Mugabe azt állította, hogy az ún. földreform a legjobb dolog volt, ami egy afrikai országgal valaha is történt. És ezzel még nem fejezte be a meglepő állításokat…
Hozzászólások:
25 válasz érkezett eddig a következő írásra: “A legfrissebb Mugabe-interjú: ő is kitett magáért”
Szólj hozzá!
szeptember 29th, 2009 @ 22:42
Ment gyerekkoromban a mozikban egy frankó scifi, galavatákkal, gavannákkal, vasálarcosokkal, meg egy király vitorlás űrhajóval. Valami japán film. Nem emlékszik valaki a címére? A gugli nem sok érdemit ad, meg annyira azért nem érdekes. Csak onnan jut eszembe, hogy volt benne még valami robot, meg un. mugabe-diók amik kulcsszerepet játszottak a cselekményben, csak már nem emlékszem hogyan, de asszem a főhős poharába keült egy valahogy, és itt jött be a robot a képbe. Iskolamozival láttuk a mai Tabán helyén, úgy 82 és 86 közt. Egyker, kibaszott gettó,Tótha W Árpád sétány, bankfiók, Karfiáth Titanilla yo yo yo.
szeptember 29th, 2009 @ 22:51
@Môžeš mi pomôct’?: Emlékszem arra a filmre. Hú de öregek vagyunk. A címét nem tudom.
szeptember 29th, 2009 @ 23:44
Mugabe kijelentéseinél az a meglepőbb, hogy részben igaza van…
szeptember 30th, 2009 @ 00:02
Nem baj, azér lelövik majd, meg kocsi után kötve vonszolják majd a Kalasnyikovot lengető “haladó” fiatalok. Afrikai diktátorok sorsának megjóslásához nem kell nagy tehetség.
szeptember 30th, 2009 @ 01:48
@Môžeš mi pomôct’?:
Üzenet az űrből, a robot Beba 2 vót, a diók meg nem mugabe, hanem liabe.
Mai szemmel biztos hiper zsé-kategória, de akkor kurvára bejött. Még az is lehet, h az SW előtt láttuk akkoriban (de ki emlékszik), szerintem én balatoni kertmoziban.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Üzenet_az_űrből
szeptember 30th, 2009 @ 04:16
igaza van egy faszt. nem kellett volna szétrúgni a mg-ot, kidobni a fehér embert, csak azért mert fehér, szarban hagyva a feketéket, akik nem értenek e agazdaságok működtetéséhez, pláne nem adnak iskolát, lakást meg kórházat a dolgozóknak és családjuknak.
tényleg jobb a földönfutva éhezés, törvénytelenség és kilátástalan létezés, mint az, hogy dolgozik az ember…
hogy is áll most az infláció afrika egykori legnagyobb búza és szarvasmarhaexportőrénél ?
szeptember 30th, 2009 @ 07:42
Hu. Ez tiszta South Park live lásd. , mikor Kanada sztrájkolt, hogy kapjon több pénzt pl. az internetből.
@sanche:
Szerinted mégis melyik része igaz?
hozod az elnök “úr” szintjét. Ez a legbutább nigrók egyikke. Dél-Afrikában a feketéknek több esze volt Mandela vágta a szitut, hogy nem árt szépen meghagyni a hófehérkéket a gazdaság élén míg a fekete lakosság is elkezd fejlődni-civilizálódni, és eltudják így az országot irányítani.
szeptember 30th, 2009 @ 16:12
Nem éppen Zimbabwe, de azért ez is érdekes (Csád és Szudán):
kozelkelet.blog.hu/2009/09/30/szudani_asszonyokat_eroszakolnak_meg_csadban
szeptember 30th, 2009 @ 18:58
Jo kerdes, hogy meg tudta volna-e reccsenteni Bush segitsege nelkul onmagatol is a gazdasagot…
De mindettol fuggetlenul kurva nagy arc az oreg, meg 20 ev es mar castroi magaslatokba fog emelkedni. :Đ
szeptember 30th, 2009 @ 19:26
@KennyOMG: Erősen arra felé tart:)
szeptember 30th, 2009 @ 23:07
@KennyOMG:
Elég más a szitu Fideléket tényleg amcsi embargó b*szta haza … míg ezek:
A kormány a “szocializmust a feketéknek!” jelszót tette a magáévá, tönkretéve ezzel a fehérek vezette gazdaságot, aláásva a feketék jólétének alapjait is. A fehér telepesek pogromokba torkolló üldözésének (fordított apartheid) történetei következtek. Erőszakkal zavarták el, sőt mészárolták le a földjeikhez ragaszkodó farmereket. A világrekord infláció (1000 százalékokban mérik) története következett az új országban. Jelenleg formális éhínség van.
A valutatartalékok kimerültek, a szükséges energia- és élelmiszerimportra sincs pénze az országnak. Zimbabwét nemrégiben lekapcsolták a nemzetközi szélessávú internet-hálózatról, gyakoriak az áramszünetek, az energiakorlátozásokról nem is beszélve. Romokban hever az ország gyarmati időkben kiépített egészségügyi és oktatási rendszere is.
A Mugabe kormány döntéseinek hatására az ország lakossága az utóbbi 5 évben körülbelül 1 millió fővel csökkent; egynegyedük HIV pozitív, a születéskor várható élettartam már a negyven (!) évet sem éri el.
szeptember 30th, 2009 @ 23:35
szerintem az elgondolkoztató, hogy a komplett nyugati világ mért tesz úgy, mintha nem állna érdekében az ilyen elmebetegek lekapcsolása?
október 1st, 2009 @ 00:00
Viktus 2009.09.30. 23:07:04 :
“…Fideléket tényleg amcsi embargó b*szta haza …”
- Na, nem teljesen.
Hanem az, hogy Fidel olyan pszihopatákat emelt még uralkodása kezdetén kulcsminiszteri pozíciókba, mint a komplett pszihopata, lényegében semmihez nem értő che gevara, és ez a rendszer azóta sem véltozott.
(Kubai Nemzeti Bank elnöke???? Ipari miniszter??? Ilyen erővel egy kopaszra borotvált majmot is odaültethetett volna, az legalább ellett volna a banánfürtökkel, de nem csinál annyi kárt…).
Az embargó ‘62 – óta van, na és, vajon minek a közvetlen eredménye volt ez?
Mikor az amerikai embargó elkezdődöt, Kuba már romokban volt, a kasztrói őrület eredményeképpen (addig sem működött jól az ország, de kasztróék végképp lerendezték…)
- A töbi, amit írtál, az én tudomásom szerint is úgy van.
október 1st, 2009 @ 00:07
Artsuhtaraz 2009.09.30. 23:35:21:
“… a komplett nyugati világ mért tesz úgy, mintha nem állna érdekében az ilyen elmebetegek lekapcsolása?”
1. Nem tesznek úgy, egyszerűen nem tudnak mit kezdeni ezzel.
Egy megoldás volna, nagy erőkkel bevonulni oda, és újragyarmatosítani, de ez a mai ultraliberális nemzetközi politika miatt nem lehetséges.
2. Ha nem megy oda senki rendet tenni, azért óbégat a “nemzetközi sajtó és közvélemény”.
Ha – teszem azt – valaki lerendezné ezt az őrültet és bandáját, akkor meg azért.
3. Ha kiiktatnák ezt a háborodott véglényt, akkor ott is kllene maradni, másképpen maradna minden a régiben. Ottmaradni, és bevezetni a nyugati államigazgatási rendszert, leszámolni a fgyveres bandákkal, persze ez csak erőszakkal menne.
És ez már gyarmatosítás volna, erről lásd fentebb, miért nem megy, még ha a megfelelő katonai erő bőven megvolna hozzá, akkor sem (egyelőre).
október 1st, 2009 @ 01:33
@Viktus: Szervusz,
Ne haragudj, de akkora baromsagot irtal, hogy nehezen tudom feldolgozni.
Del Afrika es az esz.
Azert kapta a szavazatok 63%-at egy koztorvenyes (nem gazdasagi) bunozo. Mar most tul van az ember az elso korrupcios botranyan. Del Afrikai imseroseim egyontetu velemenye szerint Afrikaval az tenne a legnagyobb segitseget, ha valaki kiirtana mind Zumat, mind Mugabe-t.
A szomoru az, hogy Zimbabwe-n valoszinuleg mar az sem segitene.
(Vettem kint 150000000000000 Dollart (nem vicc, 150 Trillio Dollart) kerek 2 botswanai pulaert (cca. 50 Ft)
Gyakorlatilag a boltok ugy neznek ki, mint Pesten, mondjuk 1945 marciusaban… (semmit sem lehet kapni, sehol…). A helyi fehereket eluztek, a minimalis helyi ellenzek hazait leromboltak etc.
Na mindegy, azert kar erte..
Tisztelettel:
G
október 1st, 2009 @ 07:06
@mojoking77: He, Zuhanyfejet felmentettek mindne alol, nem ertem ezt a rosszindulatot iranyaban! Egyelore szerintem meg korai Zumat ostorozni, majd ugy masfel-ket ev mulva neki lehet allni, addigra mar lehet latni, mit is er el. Lehet, hogy o lesz Afrika Reagenje, soha nem lehet tudni. Mugabet viszont tenyleg uvegkalitkaba kellene csukni es penzert mutogatni. A vicc az, hogy a zimbabwei ismerosoket hallgatva el nem tudom kepzelni hogy a picsaba nem nyirtak meg ki…
@Viktus: Na mert Batista alatt aztan olyan kurva jo volt am mindenkinek, egy bazi nagy, cukorbevonatu mosoda volt az egesz sziget, Batista meg a masodik (!!) puccsa utan a sajat egojanak a mentalis hypozasaval volt elfoglalva a kormanyzas latszata helyett. Ezutan kaptak meg a “szakertoi kormanyt” a kubaiak, akik onmagukban kepesek lettek volna hazavagni barmi civilizaltat, nem volt ahhoz szukseg az USAra.
Del-Afrikaban meg egyedul Mandelanak volt “tobb esze”, de ha cinikus akarnek lenni, azt mondhatnam, az o fejebe is a 27 ev tett jozan eszet, addig nem sok volt (egyebkent riszkept az oregnek). Talan ez hianyzik Mugabenak is, mert indulaskor nem nezett ki katasztrofalisnak.
október 1st, 2009 @ 13:32
@KennyOMG: Bocs, de nem mentettek fel a nemi eroszak vadja alol, egesz egyszeruen modositottak a buntetotorvenykonyv egy paragrafusat az elnokkevalasztasa utan, igy mar nem folytathato ellene tovabb az eljaras. Arrol pedig tenyleg nem beszelve, hogy haromhonap sem kellett neki az elso korrupcios botranyanak a kirobbanasahoz.
október 1st, 2009 @ 15:48
@III. Konrad: Che Guevarát nem nevezném komplett pszichopatának (de ez csak az egyéni vélemények különbözősége, én tisztelem őt), másrészt ő nem akart miniszter lenni, ezért is írta csak alá úgy a bankjegyeket, hogy “Che”, minekután egy idő után le is mondott, mert nem bírt egyhelyben maradni, kellett neki menni forradalmat csinálni
Che azért lett Kuba minisztere mert Fidel félisten státuszba emelte, és a nép imádta
október 1st, 2009 @ 15:52
én azért haragszom Mugabére, mert elvette az egyik legkomolyab rekordot magyarországtól, a világ eddigi legnagyobb inflációját, én már ezért lelövetném
ha afganisztánban és irakban megoldható hogy megszálló csapatok “felügyeljék” a “rendet” akkor afrikában is meg lehetne oldani, mert gyomorforgató hogy a nyugati világ az olajra ráveti magát, az éhező afrikaiakat meg leszarja, ha már sokkal jobban élünk mint ők, próbáljunk meg annyival is civilizáltabban gondolkozni
@III. Konrad:
értem az érveidet, hogy nehéz megoldani a kiiktatását, de nem lehetetlen, nem a világ legképzettebb hadserege védi
október 1st, 2009 @ 19:34
@mojoking77:
Mi is volt a baromság erről írtam…
október 1st, 2009 @ 21:53
Artsuhtaraz 2009.10.01. 15:52:41:
“…ha afganisztánban és irakban megoldható hogy megszálló csapatok “felügyeljék” a “rendet” akkor afrikában is meg lehetne oldani…”
- Nem lehetne, ahogy afganisztánban, és irakban sem lehet.
Azaz, lehetne, de vissza kellene térni a 17. századi módszerekhez.
Jelenleg az említett két sz***rgödörben sem “rendfenntartás” történik, nem is ez a cél, hanem a terrorellenes globális háború áttétele az iszlamisták területére.
Az ilyesmi – háború áttétele az ellenség területére – lapvető stratégiai célkitűzés, mióta szervezett hadviselés létezik a történelemben.
De erről korábban már jó sokat írtam, hadd ne ismételjem, keresd meg.
“…hogy nehéz megoldani – mugabe – kiiktatását, de nem lehetetlen…”
- Persze, annyi az akadálya, amit fentebb írtam.
NEM katonai jellegű, az biztos.
“…gyomorforgató hogy a nyugati világ az olajra ráveti magát, az éhező afrikaiakat meg leszarja…”
- Nnnanananana, várjunk csak egy kicsit ezzel az olaj = háború dologgal…
1. A nyugati világ nem “szarja le” Fekete – Afrikát, egyszerűen tehetetlenek a mai ultraliberális politikai közegben.
Leírtam, mi lenne erre az egyetlen hatékony megoldás…újragyarmatosítás, 17 – 18. századi módszerekkel.
Tetszik, vagy nem, nincs más lehetőség.
2. Az olaj.
Felejtsük már el ezt a hülyeséget, hogy olaj = háború + megszállás…
Ha esetleg ezzel az iraki olajra gondoltál, akkor van két nagy hírem:
a, Irakot nem az olaj miatt rohanták le, hanem mert súlyosan destabilizálta volna az egész térséget, ha még hagyják őrjöngeni husszeint vagy 3 évig. Újabb háborúra készült, méghozzá 2000 nyara óta (kitűnő szakirodalom, melyben ez is benne van: Yossef Bodansky: Békecsapda).
Ez pedig lángba boríthatta volna az egész térséget, ha az USA nem lép oda (husszeint és bandáját az összes környező arab diktatúra rettegte, kb. úgy érezték maguk mellette, mint a hitleri Németország mellett a korabeli Csehszlovákia…).
b, Hogy irakot mennyire nem az olaj miatt rohanták le, tessék ezt a cikket megnézni, aztán meg a jelentést, ha megtalálod.
Nem akárkik készítették azt a jelentést, ráadásul publikus az egész, tehát szó nem lehet semmiféle “összeesküvésről”.
cikk:
dzsihad.blog.hu/2007/11/05/irak_es_az_olaj
A bizottsági jelentést, amiről ír, pedig valahol itt kell keresni:
http://www.whitehouse.gov/energy/2001/index.html
Ja, és még ez:
- A “nyugatiak” a mai napig világpiaci áron veszik Iraktól az olajat, tehát nem “elveszik”, ezt értsük már meg.
Másrészt, az iraki olaj két irányban hagyja el az országot: Tötökország, és a Shatt al Arab kikötő felé.
Onnan “elvenni” az olajat meg nem nagyon lehet…főleg, hogy az iraki olaj útját egy nemzetközi bizottság felügyeli, mely – meglepetés – többnyire arab olajkitermelő országok küldötteiből áll, az USA – nak még közvetetten sincs belszólása.
Ezek a bizottsági tagok pedig elég nagy ordítozást rendeznének, ha az iraki olajat “el akarná venni” valaki…
Na, kellemes estét.
október 1st, 2009 @ 21:56
@III. Konrad: Maradjunk a témánál…nincs kedvem megint moderálgatni
október 7th, 2009 @ 08:52
@mojoking77: Ohh, en csak azt olvastam anno, hogy a birosag ejtette a vadakat (eroszak), es ez meg a valasztasok elott volt. Korrupcios uggyel kapcsolatban meg csak a Mbeki altal szponzralt szarkavarasra utaltam (ami attol meg elhet igaz is persze :Đ ), hogy most mit csinal az oreg zuhanyfej, arrol fogalmam sincs.
Ontopic: ismet megneztem, Mugabe egyszeruen zsenialis, ahogy odabaszarintja, hogy “the little man doesn’t know what he’s talking about”. :Đ Tuti balvany lesz belole par evtized mulva!
október 8th, 2009 @ 00:43
@KennyOMG: Talán nem is volt katasztrofális. Amennyit tudok róla, tényleg a függetlenségi mozgalom nagy alakja volt, méltó arra, hogy ő legyen utána az államfő. Vagy a hatalom változtatta meg,vagy simán megbomlott már az agya (kb. 85 éves, úgyhogy ez is simán elképzelhető), vagy mindkettő.
december 22nd, 2009 @ 15:01
Sajnos csak most sikerült végignéznem (ismételik a CNN-en)
Szerintem Mugabe nem lehet béna, ha ennyi ideig és főleg első fekete elnökként hatalmon maradt, mégis Amanpur kérdései nagyon erre irányultak. Szerintem azt igyekszik bebizonyítani Mugabe, hogy a fehérek voltak a gazdaság, és azért is omlott össze az, mert őket kirúgta. De ez azt is jelenti, hogy a fehérek gazdaságának összeomlása egyáltalán nem befolyásolta a fekete gazdaságot, ezért a földosztás a legjobb volt ami történhetett. Sőt szerintem ebben az egészben az is benne van, hogy ő évtizedek óta tapasztalja mennyit jelent a fehérek civilizációs ereje.
Én azért drukkolok Mugabe-nak, hogy sikerüljön összehoznia egy hosszútávon sikeres Afrika fejlődési modellt.